Sensommer - strik


 
Jeg strikker altså hver dag, men det bliver bare ikke til færdige projekter så hastigt i øjeblikket.
Fredag slog jeg op til en øreklaphue fra Pind 10 af Søs fredens. Den skulle strikkes på pind 6 men mit garn er tykt og burde strikkes på pinde 10 - derfor valgte jeg pinde 8. Det gik nemt og "vildt" hurtigt - allerede efter et par timers strik havde jeg en hue - og den klædte mig :-)
Lørdag morgen var manden i gang med at bygge skur og yngstepigen var hos veninden. Jeg ville nyde det gode vejr og besluttede at strikke en hue til bare med færre masker, da den skulle kunne passe yngstepigen. Jeg begyndte da " Monopolet spillede intro og sluttede et par timer senere, da havde jeg i mellem tiden også ordnet vasketøj!
 
Jeg og mig blev derefter enige om at en hue samt et par vanter kunne bruges til gaver til et par kolleger. Men hue og vanter skulle peppes lidt op, derfor strikkede jeg en vante samt nogle blomster.
Det skal nok blive nydeligt og klar til jul! Vanten strikkede jeg også lige i går...Det drøner derud af på pinde 7/8.
 
Onsdag var jeg til strikkecafe hos Tot og Tråd for første gang- det var fantastisk hyggeligt og jeg  skal bestemt  med næste gang.

Kommentarer